T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / MERKEZ - Karaman Anadolu İmam Hatip Lisesi

THINK PINK, BE HAPPY

"Think Pink, Be Happy" is a project about how to reduce stress in school environment. Our project will address the issues such as; test anxiety, the pressure to be successful, the roles of parents and teachers and try to find solutions by revealing these stress factors in students' lives, especially during the academic process. Awareness will be raised about stress and stress management through the activities to be held. 

"Pembe Düşün, Mutlu Ol" okul ortamında stresin nasıl azaltılacağıyla ilgili hazırlanan bir projedir. Projemiz; test anksiyetesi, başarılı olma baskısı, aile ve öğretmenlerin rolleri gibi başlıklara değinecek olup bu stres faktörlerinin öğrencilerin hayatını, özellikle akademik süreçte nasıl etkilediği ve bunlara nasıl çözümler üretileceği üzerinde odaklanmaktadır. Yapılan aktivitelerle stres ve stres yönetimi ilgili öğrencilere farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.

 

Stress is one of the processes that negatively affects our lives. Exams constitute one of the stress issues experienced by students, especially in school life. The success of students who experience test anxiety is lower than others. One of the reasons why a person experiences test anxiety is the pressure to be successful. Students who feel pressure to be successful are more stressed during the exam period than at other times. This stress can negatively affect the individual physically, mentally and emotionally. As a result, a decrease not only in performance but also in quality of life can be observed. Parents and teachers also have a role in this process that students experience. Our project will address these issues and try to find solutions by revealing the stress factors in students' lives, especially during the academic process. Awareness will be raised about stress and stress management through the activities to be held.

Stres hayatımızı olumsuz etkileyen süreçlerden biridir. Sınavlar öğrencilerin özellikle okul hayatında yaşadığı stres sorunlarından birini oluşturmaktadır. Sınav kaygısı yaşayan öğrencilerin başarısı diğerlerine göre daha düşüktür. Kişinin sınav kaygısı yaşamasının nedenlerinden biri de başarılı olma baskısıdır. Başarılı olma baskısını hisseden öğrenciler sınav döneminde diğer zamanlara göre daha fazla stres yaşarlar. Bu stres bireyi fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak olumsuz etkileyebilir. Bunun sonucunda sadece performansta değil yaşam kalitesinde de düşüş gözlemlenebilmektedir. Öğrencilerin yaşadığı bu süreçte ebeveynlerin ve öğretmenlerin de rolü vardır. Projemiz bu sorunlara değinmiş ve özellikle akademik süreçte öğrencilerin hayatındaki stres faktörlerini ortaya çıkararak çözüm bulmaya çalışmıştır. Yapılan etkinliklerle stres ve stres yönetimi konusunda farkındalık artırılmıştır.

 

Events held between 05.02.2024 - 10.06.2024:

05.02.2024 - 10.06.2024 tarihleri arasında yapılan etkinlikler:


1. Creating our own logo for our project "Think Pink, Be Happy:

    (Pembe Düşün, Mutlu Ol" projemiz için logo tasarladık.)

10-06-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Mirror Mirror On the Wall: In this activity students reminded themselves why they're happy, what they love about themselves and what they want to be in the future.

(Ayna Ayna Söyle Bana: Bu aktivitede öğrenciler neden mutlu olduklarını, kendilerine dair en çok neyi sevdiklerini ve gelecekte ne olmak istediklerini ayna karşısında kendilerine söylediler.)

10-06-2024










3. Creating our own poster for the project:

(Projemiz için kendi posterimizi tasarladık.)

10-06-2024










4. Student discussions about mental health and stress management:

(Zihin sağlığımız ve stres yönetimi ile ilgili öğrenci toplantıları yaptık.)

10-06-2024










5. Happy Bank Activity: In this activity students painted a money bank and wrote down their happy activities and put them in the bank. 

(Mutlu Kumbara Aktivitesi: Bu aktivitede öğrenciler  mutlu oldukları aktiviteleri bir kağıda yazıp mutluluk kumbarasının içine attılar.)  

10-06-2024

10-06-2024

10-06-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Building a Bridge With Flowers: In this activity students hand-made colorful flowers. Later, they wrote kind notes to their teachers and gave the flowers to them. 

(Çiçeklerle Köprü Kuruyorum: Bu aktivitede öğrenciler kendi elleriyle çiçekler yapıp güzel notlar yazarak bunları en sevdikleri ya da tanımak istedikleri öğretmenlerine hediye ettiler.)

10-06-202410-06-2024 










7. Saying Goodbye To "Think Pink Be Happy": Finally, at the beginning of June, students completed the project and said their goodbyes in a fun way.

("Pembe Düşün, Mutlu Ol"a Veda: Son olarak, Haziran ayının başında öğrenciler projeyi tamamladılar ve eğlenceli aktivitelerle projeye veda ettiler.)

10-06-202410-06-202410-06-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

10-06-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.06.2024 - Güncelleme: 10.06.2024 19:11 - Görüntülenme: 109
  Beğen | 0  kişi beğendi